Page 24 - 81calikusuhatay
P. 24
Portakal Çiçeği
PORTAKAL ÇİÇEĞİ ANAOKULU
Bu okulda eğitim tamamen çocuk odaklı ve günlük yaşam bece-
rileri eğitimi verilmekte. Okulda hazır oyuncak ( araba, bebek vb)
bulunmuyor ve çocuklar kendi oyuncaklarını kendilerine sunulan
materyallerden oluşturuyorlar.
Çocuklara; hayvanlarla (köpekler, koyunlar, keçiler, tavuklar, gü-
vercinler, ördekler, tavşanlar, bıldırcınlar, sülünler vb.) ilgili sorum-
luluklar verilerek küçük yaşlarda hayvan sevgisini pekiştirmeleri
sağlanarak hayvanların da hayatımızın bir parçası olarak yaşama
hakları olduğu öğretiliyor.
Ayrıca çocuklar oyun hamuru yerine çamurla, elişi kâğıdı yerine
samanla, pipet yerine dal parçalarıyla özgürce çalışmalar yaparak
doğaya karşı sempati duyuyorlar.
Portakal Çiçeği Dörtyol Portakal Çiçeği Anaokulunda çocuklar börek açıyor, ek-
Anaokulu mek pişiriyor, araba temizliyor ve bakımını yapıyor, serada ürün
yetiştiriyor, robotik kodlama öğreniyor, akıl - zekâ oyunları eğitimi
alıyor ve bolca eğleniyorlar.
Çocuklar evden getirdikleri ürünlerle hayvanların mamalarını
Dörtyol “Portakal Çiçeği Anaokulu” Türki- kendileri imal ediyorlar. Okulun içerisinde yüksek risk beceri eğiti-
ye’nin ilk Ekolojik ve Botanik Devlet Anaokulu mi verilen 30 m. uzunluğunda zepline, ağaçlar arası yürüme halat-
olarak ilgi çekiyor. İçeriğiyle fark yaratan okul ları, denge parkurları, mini dağ, tırmanma fileleri vb. ekipmanlar
ziyaretçi akınına uğruyor. Günlük Yaşam Beceri da okulu özel kılıyor.
Görüşlerini aldığımız öğretmenler ise velilere; temizlendiği kadar
Alanları ve Hayvan Bakım merkezleri ve birçok kirlenen, güvenlikten öte risk alabilen çocuklar vaat ettiklerini, kü-
beceri atölyesi bulunan anaokulu, öğrencilerin çük yaşta sorumluluk almayı öğrenen bireylerin güçlü bir karakte-
mutlu olmasına ve okul sevgisini kazanmasına re sahip olacaklarını, böylelikle hedefledikleri kariyerlerine güvenle
büyük katkı sağlıyor. yönelebileceklerini söylediler.
Anaokulu idarecilerinden edinilen bilgiye göre Öğrencilerin günlük yaşama adapte olmak ve başarı duygusunu
ekolojik anaokulu eğitimleri alan, öğrenmeyi yaşamak adına her öğrenciye fırsat sunduklarını, günlük yaşamda
risk alabilen çocuklar yetiştirtirmenin gerektiğini dile getiren öğ-
öğrenen ve risk alabilen çocuklar yetiştirmek retmenler “Okulumuzdaki yaklaşım tarzı tüm yabancı modelleri de
amaçlanmıştır. Sisteme katılan birçok yeni kapsayan Anadolu kültüründe yaşanan kırsal kesim çocuk yaşantı-
uygulamayla öğrencilere olumlu davranış deği- sının profesyonelleştirilmiş halidir.” dediler.
şimleri yaşatılmıştır. Bu etkinlikler velileri de
19 memnun etmektedir.
Haber: Dörtyol ÇALIKUŞU